Přívěšky ochránců
Kód: 372/OCH3Detailní popis produktu
Ochránci s vyobrazením Kálačakry na zadní straně - Říká se, že v okolí silnic se potulují duchové bytostí, které zahynuly při autonehodách a uvízly v mezi stavu. Protože má obrázek Kálačakry schopnost vysvobozovat pouhým pohledem na ně, může těmto duchům v bardu připomenout osvícení a pomoci tak i jim.
Bílá Tára - Bódhisattva, ztělesňující ženský aspekt (mateřského) soucitu. Je emanací Čenreziga, Buddhy soucitu - praví se, že povstala z jeho slz, které ronil ze soucitu nad utrpením cítících bytostí. Je tradičně spojována se zdravím, dlouhověkostí a moudrostí. Na tradičních vyobrazeních má bílá Tára sedm očí symbolizujících její všudypřítomnost, vědění veškerého utrpení světa a její odhodlání pomoci cítícím bytostem na cestě z utrpění „samsáry“. Zářivě bílá barva těla Táry představuje čistotu jejího soucitu.
Zelená Tára chrání před nehodami a neštěstím. Tára znamená „Vysvoboditelka“ nebo také „Hvězda“ ukazující cestu.
Mandžušrí - Buddha moudrosti. Meč, který drží v pravé ruce odtíná nevědomost a sútra ne lotosovém květu v jeho levé ruce představuje moudrost a dosažení osvícení. Mandžušrý je tedy Bódhisattvou, který nám pomáhá odstranit nevědomost a rozvíjet moudrost.
Dharmapála - Ochránce dharmy. Praktikující na cestě chrání před nepříznivými vlivy. Jeho hrozivá forma představuje jeho sílu a odhodlání překonat všechny překážky, které blokují náš duchovní růst, ale také s rušivými emocemi, které brání naší mysli dosažení osvícení. Jeho koruna s pěti drahokamy symbolizuje transformování pěti negativních emocí v pět moudrostí. Dosažení nejvyšší moudrosti dokazuje třetí oko uprostřed čela. Dharmapála se objevuje v mnoha různých podobách, v různých barvách a počtem rukou, všechny formy jsou však ochranné a soucitné. Jendou z nich a zároveň všechny obsahující je Mahákála - „Velký ochránce“ „dharmapála“ (sanskrt.) – ochránce Buddhovy Dharmy, jejího působení a rozvoje. Svou hrozivou, „hněvivou“ podobou transformuje všechny negativní vlivy a rušivé emoce v moudrost a otevírá tak cestu osvícenému soucitu. Je proto vnímán jako nutná kvalita či vyzáření Buddhy Soucitu, bódhisattvy Avalókitéšvary – Čenreziga.
Guru Rinpočhe "Padmasambhava" - Držitel linie Karma Kagjü, učitel a tantrický jogín, dosažitel. V osmém století přinesl Buddhistické nauky do Tibetu. Říká se, že byl inkarnací Buddhy Škajamuniho. Předla mnohá učení ( termy), která ukryl v pevných skalách, v jezerech i v prostoru pro další generace. Vyřkl také mnoho předpovědí.
Dvojité či zkřížené dordže - Je-li samotné „dordže“ – „diamant“ – meditačním vyjádřením a zároveň i rituálním nástrojem, zpřítomňujícím démantovou nezničitelnost a jasnost vše-pronikající aktivity osvíceného soucitu a jeho vysvobozující obratné prostředky, které tak jako nejtvrdší z kamenů rozbíjejí všechnu nevědomost a nedokonalost – pak „dvojité dordže“ vyjadřuje pronikání této síly a jejího potenciálu „uspořádání všeho zmateného“ do všech stran, směrů světa či kosmu. Jako takové se „dvojité dordže“ stává i orientační růžicí či „půdorysem“ mandaly, která je sama obrazem osvícenou myslí nazřeného a uspořádaného světa.
Osm šťastných symbolů - I v tibetské lidové kultuře nejpopulárnější a nejčastější skupina symbolů, vyjadřuje jednotlivé aspekty „velkého štěstí“, blaha či prospěchu, jež přináší Buddhova Dharma do života lidí - a s nimi i všech cítících bytostí.
Šambhala - Zobrazení tibetského kalendářního systému – uspořádání rytmu času a jeho cyklů – které je podkladem tradiční astrologie a celého způsobu nazírání kosmu. Je niterně spojený s Kálačakrou, jednou z nejkomplexnějších tanter vadžrájánového buddhismu. Někdy nazývaný „Šamb(h)ala“ podle tradičního místa uchování a ochrany tohoto vědění.
Délka: 31 až 38 cm